Araştırmalar, daha aktif olan çocukların, hareketsiz oturan çocuklardan daha iyi odaklandıklarını, daha iyi anladıklarını  ve bilgiyi hatırlamada daha iyi olduklarını göstermektedir. Vücudu aktif hale getirmek, beyne giden kan akışını artırarak zihinsel berraklığı destekler, bu da bedensel aktiviteyi, etkili öğrenme için oldukça önemli bir hale getirir. Online ortamda ders verenler için bu bilginin ne kadar hayati bir öneme sahip olduğu ortadadır.[1]  İlgi ve merak uyandırıcı bilgilerle, güçlü sorularla öğrencinin dikkatini çekmeye çalışmak, özellikle online ortamda oturma süresinin artışıyla birlikte “Beden ne kadar sabit kalırsa beyin faaliyetleri de o kadar yavaşlar.” gerçeğini değiştirmiyor.

Online ortamda ders veren öğretmenler olarak hem kendimiz hem de öğrencilerimiz için bu bilgiden nasıl faydalanabiliriz? Bu sorunun cevabını eminim siz de biliyorsunuzdur? Özellikle sabah 10.00 dan sonraki her dersinizde aşağıda önerdiğim ve sadece 2 dakikanızı alacak egzersizi öğrencilerinizle birlikte yapabilir, derslerinizi hem eğlenceli hem de daha verimli hale getirebilirsiniz. (Not: Dersin başında öğrencilerin yanlarında bir bardak ılık su bulundurmalarını isteyebilirsiniz.)

 

DAHA VERİMLİ BEYİNLER İÇİN 2 DAKİKALIK DERS İÇİ EGZERSİZ

1.Evet çocuklar şimdi dinçleşme zamanı! Haydi şimdi ayağa kalkın ve sandalyenizi biraz geriye doğru çekin. Çünkü birazdan zıplayacağız. Zıplarken masaya, sandalyeye veya başka bir yere çarpmayalım diye bunu yapıyoruz.

2.Hazırsanız önce şöyle bir gerilelim. Sanki uykudan yeni uyanmışız gibi gerilelim… İşte böyle…3.Şimdi hayalinizdeki ağacın dallarından sarkan elmaları küçük zıplayışlarla yakalamaya çalışın. Yukarıdaki elmalara doğru uzanırken zıplayın ve önce sağ elinizle yakalamaya çalışın. Şimdi tekrar zıplayın ve şimdi sol elinizle yakalama çalışın. Şimdi bunu on kere yapın. Bir sağ… bir sol… Zıplayın…

4.Şimdi oturabilir ve bardağınızdan biraz su içebilirsiniz.

 

Bu kadar kısa ve bu kadar basit. Online ortamda ders veren öğretmenler için bu vb. egzersizlerin faydasını görmek için “yapmak” gerekiyor. Bunun yanında öğretmen olarak teneffüs aralarında mutlaka bedeninize hareket verin ve bol su için (Erkekler için 3 lt, bayanlar için 2 litre,  9 yaş üstü çocuklarda ortalama 2 lt) ve bunu öğrencilerinize de önerin. Önümüzdeki engel çoğu zaman “bilmemek değil”, “iyi bildiğini yapmamak” ile ilgilidir.

Kendiniz ve öğrencilerimiz için bunu yapın… Sınıfınız tebessüm etsin…

[1] https://www.edweek.org/tm/articles/2017/08/08/learning-in-motion-bring-movement-back-to.html